GojuKai KarateDo

Alviksskolan

Motionen -Traditionen - Den Fina Gemenskapen

All verksamhet inom Goju-kai Karate-do Stockholm präglas av disciplin och en seriös attityd. Nybörjarpassen omfattar gymnastik (smidighets-, konditions och styrketräning) grundträning i Goju-kai karate, självförsvar samt teori och historik. I barngrupperna ingår även lekmoment.

De flesta av våra medlemmar tränar för att det är kul, nyttigt, intressant, -för att dom mår bra av det helt enkelt. Andra satsar hårt o målmedvetet på tävlingsbiten för att kunna platsa både i cup-tävlingar och i de större mästerskapen.

Föreningen bildades 1971 och är en av landets äldsta karateklubbar

Efter starten i Hässelby har vi i över 40 år haft våra träningslokaler i Alviksskolan (bl.a. B-huset) uppe på Tranebergsvägen 77 i Alvik.
Antalet aktiva medlemmar i klubben har under de senaste åren pendlat mellan 100 och 130 personer i åldrarna 7 till drygt 60 år. Av dessa är ca 65% tjejer/kvinnor och drygt 70% utgörs av barn och ungdomar.

Ansluten till

-International KarateDo GojuKai Association (ca. 60 medlemsnationer)
-All Scandinavian GojuKai KarateDo Federation
-Svenska Karateförbundet

Klubbuppgifter

<--------   Hitta Hit!

Våra träningslokaler/dojo:

Alviksskolan Hus B (Klocktornet) - 2 tr
Tranebergsv.73 Bromma, T-Alvik

Använd länkade kartan för att hitta rätt dörr:
-via GoogleHitta eller Eniro.

Admin:

Plusgiro: 125510-8